دانلود رایگان ( ویدئو )

قرص کاهش استرس سخنرانی – ترس از سخنرانی یک ترس رایج است

 

سلام سلام بر دوستان پرانرژی و هدفمند ..
قرص کاهش استرس سخنرانی یک موضوعی است که در کلاسها و دوره های آموزشی فن بیان و سخنرانی در ابتدای دوره مطرح می شود .  از انجایی که قرصی که وجود دارد (قرص کاهش استرس سخنرانی یا همان پروپرانولول (Propranolol)که با نام های تجاری دیگری مانند پرانول یا ایندرال نیز در بازار یافت می شود )یک روش سریع کاهش استرس سخنرانی  است.خالی از عوارض نیست من پبشنهاد نمی کنم . زیرا مصرف این قرص به خاطر خاصیت آرامش بخشیش باعث کاهش انرژی سخنران می شود .حتی بزرگترین سخنرانان دنیا هم استرس سخنرانی را تجربه می کنند .
چند وقت پیش در حال خواندن زندگی نامه یک کمدین معروف بودم که درآن ذکر کرده بود که اگر روزی قبل از رفتن روی سن استرس نداشته باشم ، ان روز سخنرانی من آنچنان جذاب و پرانرژی نخواهد بود . پس استرس سخنرانی باید مدیریت شود و ممکن است هرگز از بین نرود . قرص کاهش استرس سخنرانی و هر نوع عامل بیرونی برای کاهش استرس به هیچ وجه توصیه نمی شود . برای مدیریت و کنترل استرس در سخنرانی ویدئو زیر را ببینید . 

                                                                                                                                 
 

علائم وجود استرس سخنرانی

وقتی در موقعیت جدیی قرار می گیریم، طبیعی است که استرس سخنرانی سراغ ما بیاید. به عنوان مثال زمانی که می خواهیم مقابل تعداد زیادی از افراد در موقعیت جدید صحبت کنیم،زمانی که قرار است در یک مهمانی که حضار برای ما غریبه اند، شرکت کنیم و…استرس سخنرانی در افراد مختلف، متفاوت است. فردی که استرس سخنرانی دارد ممکن است دچار این ۴ حالت شود.

  1. تپش قلب
  2. عرق کردن دست 
  3. لرزش صدا
  4. نفس کم آوردن

دو مورد اول قابل رویت نیستند. یعنی مخاطب متوجه آن نخواهد شد. چون علائمی کاملاً درونی است. یعنی زمانی که من دچار تپش قلب می شوم فردی جز خودم متوجه نمی شود. عرق کردن دست هم همینطور ..اما در مورد لرزش صدا و نفس کم آوردن، این دو جزء نشانه هایی است که اگر از قبل آمادگی های لازم کسب شده باشد، ما می توانیم به راحتی با آن کنار بیائیم. یعنی اگر تمرینات صداسازی که در محصول جامع دوره غیرحضوری گفته شده است را انجام دهیم و روی صدایمان کار کنیم لرزش صدا مشهود نخواهد بود. اما اگر صدای ضعیف، سطحی داشته باشیم لرزش صدایمان هم مشخص خواهد شد. در مورد نفس کم آوردن هم باید روی تنفس مان کار کنیم. تنفس مان باید دیافراگمی باشد. که در محصول ذکر شده کامل توضیح داده شده است. اگر تمرینات به درستی انجام شود هنگام صحبت زمانی که استرس داریم نفس کم نمیاریم.

 

قرص کاهش استرس سخنرانی

 
در پایان محصول صوتی افزایش اعتماد به نفس و رفع خجولی را به شما برای افزایش اعتماد به نفس تان هنگام سخنرانی پیشنهاد می کنم . برای تهیه محصول روی عکس زیرکلیک کنید
 
قرص کاهش استرس سخنرانی

نوشته های مشابه

‫۱۰ نظرها

  1. واقعا ممنونم از شما بابت تدریس عالیتون
    خسته نباشید استاد قهرمانی

  2. سلام خانم قهرمانی من ۳۰سالمه خیلی در مورد خجالتی و کمرویی و ..مطالب خوندم ولی وقتی در موقعیت واقعی قرار میگرفتم همه چی خراب میشد.ولی به نظرم من همزمان سه تا بیماری دارم خجالتی بودن.اریتروفوبیا.وساده بودن و زود گول خوردن که دیگه زندگیم رو داغون کرده دلم میخواست تو دوره تون شرکت کنم ولی پول ندارم. به نظرم زندگیم تموم شده. نمیخوام ادامه بدم. درد من دوا نداره

    1. سلام دوست عزیز همین که این پیام را برای ما فرستادید یعنی اینکه جای امیدواری وجود دارد و می خواهید خودتون را تغییر بدید. لطفا همین الان تصور کنید که در یک بیابان تنها زندگی می کنید و اگر تلاشی نکنید از گرسنگی و تشنگی و…خواهید مرد. زندگی هم همنطور است قرار نیست فردی از بیرون بیاید و به ما کمک کند. ما باید مسئولیت زندگی و پیشرفت خودمان را بپذیریم . مهمترین کاری که الان به شما پیشنهاد می دهم آموزش دیدن است . دوره های حضوری . اگر پول ندارید به دست بیاورید . درسنی نیستید که این جمله قابل قبول باشد. خودم را جای شما می گذارم و می بینیم که اگر من هم پول نداشتم اعتماد به نفس نداشتم پس شده از کارگری شروع می کردم ولی بی کار و بی پول نمی ماندم .مسئولیت پیشرفت و تغییر خودتان را بپذیرید. بلند شید و کاری برای خودتان بکنید. کمرویی و اعتماد به نفس پائین با یک کار ..درامد..کلاس و آموزش و حس خوب قابل رفع شدن است. در ادامه لینک دوره اعتماد به نفس را برای شما قرار خواهیم داد.

      http://sokhanesabz.com/product/%d8%b3%d9%85%db%8c%d9%86%d8%a7%d8%b1-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%a7%d8%b9%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%af-%d8%a8%d9%87-%d9%86%d9%81%d8%b3-%d9%88-%d8%b1%d9%81%d8%b9-%d8%ae%d8%ac%d9%88%d9%84%db%8c/

    2. درود دوست عزیز
      مهمترین چیزی که شما در خصوص خجالتی بودن خودتون باید بدونید، اینه که این موضوع کاملا قابل درمان هست.
      چنانچه دانشجو هستید یا دانشجویی در خانواده درجه یک دارید، میتوانید از مزایای مشاوره دانشگاه با قیمت بسیار بسیار پایین استفاده کنید.
      بنده پیشنهاد میکنم از روش مواجه سازی برای غلبه بر مشکلاتی که اشاره کردید استفاده کنید.
      همچنین مطالعه کتاب کار نگرانی کلارک هم خیلییییی به شما در کاهش علائم منفی کمک خواهد کرد.
      به خاطر اینکه گفتید نمیخواهم ادامه بدم هم کتاب سرمایه روانشناختی لوتانز رو پیشنهاد میکنم ترجمه جمشیدیان و فروهر و همچنین کتاب رفتار درمانی مثبت نگر فردریک بن نیک ترجمه اکرم خمسه.

      با ازوی موفقیت برای شما

  3. با سلام ودرود خدمت شما استاد عزیز بسیار مطالب خوب و کاربردی و مفیدی رو در جهت یک سخنرانی زیبا ارائه دادید . متشکرم. پایدار باشید ??

    1. سلام درود بر شما …بهتون تبریک می گم که در مسیر رشد قرار دارید . در راستای کنترل استرس سخنرانی محصول مرتبط هم برای شما مفید است .محصول کنترل استرس سخنرانی در ادامه لینکش برای شما قرار داده خواهد شد .
      http://sokhanesabz.com/product/managing-public-speaking-anxiety/

  4. سلام ببخشید من بینهایت دلشوره دارم وتواون زمان نفسم بندمیاد ومیبرنم بیمارستان ازچندماه پیش اتفاق افتاد سرجلسه امتحان روانپزشکهای زیادی رفاام وداروههم چندمماهی مصرف کردم اما هیچ نتیجه ای نداشت وخودسرانه قطعع کردم داروهامو فقط زمان سفر وامتحانات یا جایی شبیه این شرایط حالم بدمیشه طبعمم سرده وهمیشه خسته وبیحاال هستم اگه ممکنه راهنماییم بفرمایید ایا مشکل من حل میشه باچه دارویی جز پرانول و…. فقط تو شرایطش ک قراربگیرم اون دارو رو استفاده کنم وچه دارویی شادم میکنه مثل سابق ببخشید زیاد حرف زدم ممنون از لطفت شما .

    1. سلام دوست عزیز . استرس شما نیاز به درمان دارد و توصیه من به شما این است که هرگز خودسرانه دارو را قطع نکنید . باید ادامه دهید درمانتان با روانپزشک. با مداومت در درمان بهبود حاصل خواهد شد ان شاالله . ۶۶۵۱۴۷۷۱ این شماره خانم زنوزی روانشناس هستند که می تونید برای گرفتن مشاوره حضوری با تلفنی وقت بگیرید.

    2. سلام
      چنانچه داروی اعصاب مصرف میکنید اولاً اگر دکتر تجویز کرده حتما درمان رو تکمیل کنید. اگر به هر دلیلی تمایلی به تکمیل دوره ندارید، هرگز از این قرصها استفاده نکنید چراکه عوارض قطع ناگهانی یا مصرف خود سرانه بسیار شدید و حتی خطرناکه.
      میتوانید از روش تنفس درمانی، لمس درمانی، بو درمانی، هنر درمانی، طبیعت درمانی و همچنین موسیقی درمانی برای غلبه بر نگرانی ها و استرسهای روزمره استفاده کنید.
      روش ذهن آگاهی هم یک روش فوق العاده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آموزش فن بیان و سخنرانی سخن سبز
دریافت فایل صوتی
برای دریافت هدیه ویژه ایمیل خود را وارد کنید