مقالاتاعتماد به نفس و عزت نفس

راههای افزایش اعتماد به نفس – فن بیان و سخنرانی – سخن سبز

سلام دوست عزیز و همراه گرامی مجموعه سخن سبز . در این مقاله می خواهم دررابطه با راههای افزایش اعتماد به نفس صحبت کنم . واقعیت این است که بسیاری از سئوالاتی که از ما در فضاهای مختلف می شود در رابطه با اعتماد به نفس است . اینکه چه کار کنم موقعی که با جنس مخالف صحبت می کنم اعتماد به نفس بالایی داشته باشم؟ چه کار کنم که زمان ارائه استرس نداشته باشم و اعتماد به نفسم کم نشود. چه کار کنم با اعتماد به نفس بالا بتوانم درخواست هایم را مطرح کنم ؟ چه کار کنم که در برابر خواسته های دیگران بتوانم به راحتی نه بگویم؟ اعتماد به نفس موجب رشد می شود. هنگامی که به توانایی های خود ایمان و اعتقاد داشته باشید، می توانید بیشتر به سوی موفقیت پیش بروید..اعتماد به نفس، تأثیر زیادی در لذت‌بردن از زندگی دارد. کسانی که اعتماد به نفس دارند از زندگی خود راضی‌اند.
به‌طور ناخودآگاه دیگران را تحت تأثیر قرار می‌دهند.
خب بیایید اول یک تعریفی از اعتماد به نفس داشته باشیم . اعتماد به نفس چیست؟

اگر در ویکی پدیا هم اعتماد به نفس را سرچ کنید می بینید که تعریفی که ارائه شده بسیار نزدیک عزت نفس است .امروزه در فضای دانشگاهی، اصطلاح Self-Efficacy را که توسط آلبرت بندورا مطرح شده و در فارسی به خود کارآمدی ترجمه شده است، ترجیح می‌دهند.

 

 

راههای افزایش اعتماد به نفس : تمرکز برروی موفقیت های پیشین

یکی از مهمترین راههای افزایش اعتماد به نفس این است که موفقیت هایی که در گذشته داشتید را یادداشت کنید و روی آنها تمرکز کنید . در هنگام نوشتن این موفقیت ها توجه کنید که دنبال اتفاقات خیلی بزرگ و عجیب نباشید .انجام  یک مذاکره خوب، یک سخنرانی عالی، یک روز مفید ، یک کار خیر و حتی گرفتن یک تخفیف خوب از مواردی است که می توانید به عنوان موفقیت های خود یاد کنید. پیروزی های کوچکتان را جشن بگیرید! چون سبب افزایش تعداد گیرنده های آندروژن و ترشح بیشتر هورومون تستوترون و افزایش اعتماد به نفس می شود.

 

راههای افزایش اعتماد به نفس : الگوبرداری از افراد با اعتماد به نفس

یک فرد با اعتماد به نفس بالا را در ذهن خود داشته باشید . این فرد چطور راه می رود ، چطور ارتباط برقرار می کند ، چطور احوال پرسی می کند و….سعی کنید درست شبیه یک فرد با اعتماد به نفس به نظر بیایید . شیک لباس بپوشید. خوش پوش بودن یکی از راه های ساده افزایش اعتماد به نفس است. لباسی که متناسب با شخصیت و مکانی باشد که می روید! از لحاظ فیزیکی هم حواستان به حالتهای بدن خودتان باشید. محکم بایستید ،حالتهای بدن تاثیر بالایی در درک مخاطب از حالات شما خواهد داشت. بنابراین وقتی ایستاده هستید یا زمان راه رفتن خیلی محکم و قوی باشید تا اعتماد به نفس و قدرت شما را نشان دهد. در غیر این صورت پیامی که به مخاطب خود می‌دهید خوشایند نخواهد بود. شانه‌های خود را عقب ببرید و عضلات سینه‌ی خود را در حالی‌ که صاف ایستاده‌اید، رها کنید!

این مقاله را بخوانید : تمرین افزایش اعتماد به نفس

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آموزش فن بیان و سخنرانی سخن سبز
دریافت فایل صوتی
برای دریافت هدیه ویژه ایمیل خود را وارد کنید