پرسش و پاسخ

سایت آموزش سخنرانی و فن بیان

.

 

پرسش و پاسخ های شما در ارتباط با فن بیان و سخنرانی

در این صفحه و در بخش کامنت ها شما میتوانید سوالات خود را بپرسید و ما به آنها پاسخ میدهیم . سوالات شما میتواند در حوزه های فن بیان ، سخنرانی ، سخنوری ، افزایش عزت نفس ، افزایش اعتماد به نفس ، رفع خجولی ، مهارتهای ارتباطی و… باشد.

سوالات شما در کمتر از ۲۴ ساعت پاسخ داده خواهد شد .

بعضی از سوالات میتواند شامل مطالب دوره ها یا مقالات سایت باشند ، در جواب این سوالات به بخش مورد نظر ارجاع داده خواهید شد .

در ادامه این صفحه سوالاتی منتخب و پرتکرار قرار گرفته است که میتوانید آنها را مطالعه کنید و اگر جواب خود را نیافتید در قسمت کامنت ها سوالات خود را بپرسید.

شما می توانید سوالات خود را از طریق فرم زیر ارسال نمایید.

اولین قدم برای کنترل ترس از سخنرانی این است که ما بپذیریم که در این مسیر تنها نیستیم …ترس از سخنرانی ترس طبیعی هست …هنگامی که استرس و اضطراب داریم ، هورمونی در بدن انتشار پیدا می کند به نام آدرنالین …آدرنالین (ترشح این ماده باعث ترس می شود که در سخنرانی شایع است.) ترشح آدرنالین طبیعی است، تنها تفاوتی که بین یک سخنران حرفه ای با سایرین وجود دارد این است که سخنران حرفه ای، آدرنالین را به جای اضطراب و ترس، تبدیل به هیجان سخنرانی می کند.

 راهکارهای کاهش ترس قبل از سخنرانی

۱⃣ متن سخنرانی خود را آماده کنید.

– خیال تان را آسوده کنید. مطمئن شوید که وقت کافی برای آماده کردن یک برنامه واضح و منسجم برای سخنرانی صرف کرده اید. عدم آمادگی به احتمال خیلی زیاد باعث اضطراب سخنران و عملکرد ضعیف او می شود. باید تلاش کنید برای شروع سخنرانی برنامه ویژه ای طرح ریزی کنید. اگر برای شروع سخنرانی تان چیزهای خوبی برای گفتن داشته باشید نگرانی شما کمتر خواهد شد.

۲⃣ برای استفاده از تصاویر در سخنرانی برنامه ریزی کنید.

وجود تصاویر باعث می شود که مخاطبان کمتر بر شما متمرکز شوند و اضطراب شما کمتر شود.

۳⃣ هر وقت امکان داشت سخنرانی خود را در مقابل دیگران و مقابل آینه تمرین کنید.

تمرین و آمادگی قبل از سخنرانی به شدت درکاهش سخنرانی موثر است . یکی از تمریناتی که قبل از سخنرانی به شما پیشنهاد می کنم تمرین سخنرانی مقابل دیگران است . یعنی دقیقا تمام محتوایی که قرار است اجرا کنید  برای اطرافیانتان خود ارائه دهید و بازخورد بگیرید .یک تمرین هم همینجا اضافه کنم تمرین تصویر سازی ذهنی است این تمرین معجزه میکند یعنی قبل از قرار گرفتن در فضای واقعی بارها در ذهن خود در فضای اصلی سخنرانی کنید .

در ادامه خواندن این مقاله در لینک زیر را به شما پیشنهاد می کنم .

کنترل ترس از سخنرانی

سوال مهمی است .  در ادامه لینک های مربوط به دوره ها قرار داده شده است .برای دوستانی که می توانند در دوره های حضوری ما که تهران است شرکت کنند دو ترم دوره آموزشی فن بیان ، سخنرانی ، افزایش عزت نفس برگزار می شود که دوره های کاملاً تمرین محور و عملی است . و با تمرین هایی که در طول دوره انجام می دهید می توانید مهارت مورد نظر را کسب کنید . 

دوره آموزشی فن بیان ، سخنرانی ، افزایش عزت نفس

برای دوستانی که به دلیل مسافت دور ، مشغله کاری و …نمی توانند در دوره های حضوری ما شرکت کنند دوره های غیر حضوری را پیشنهاد می کنیم . این دوره شامل ۱۳ ساعت اموزش صوتی و تصویری است و گروه تلگرامی ارسال تمرین . 

آموزش غیر حضوری فن بیان ، سخنرانی و افزایش عزت نفس

در بین محصولات سایت هم می توانید با توجه به نیاز خود محصول مرتبط را تهیه کنید . 

محصولات سایت

 

زمانی که هنگام صحبت در هر شرایطی (سخنرانی، جلسات گروهی، صحبت‌های فردی و ….) کلمه یا جمله‌ای را اشتباه یا ناخواسته بگوییم در حقیقت تپق زده ایم…

 انواع حالت‌های تپق زدن:

تلفظ اشتباه یک کلمه ،داشتن مشکل در جمله بندی ، نادرست بیان کردن لحن

 دلایل تپق زدن در صحبت

دچار استرس هستیم (ترس از صحبت در جمع باعث می شود که مغز ما عملکرد کامل خود را نداشته باشد)

نیاز به تمرین زیادی داریم (چون هنوز با شرایط آشنا نیستیم و با تمرین از استرس کم می کنیم و تسلط بیشتری خواهیم داشت)

تسلط و تمرین کم

راه های مقابله با تپق زدن

تمرینات سخنرانی بداهه

از تمریناتی که کمک می کند که تپق زدن و سوتی های کلامی ما بسیار کم بشود و بسیار مسلط صحبت و سخنرانی کنیم، تمرینات بداهه است. تمرینات سخنرانی بداهه به ما کمک می کنند که مغز بسیار توانمند و فعالی در هوش کلامی داشته باشیم.

حذف تکیه کلام و اِ.. گفتن

از دیگر موضوعات بسیار مهم در ارتباطات، حذف تکیه کلام و اِ… گفتن است. این موضوعات نیز جزو تپق ها و سوتی های کلامی به شمار می‌روند.

تمرین بلند خوانی

از دیگر تمرینات بسیار خوب برای صدا سازی و البته مدیریت تپق زدن و سوتی ندادن در سخنرانی این است که تمرین بلند خوانی را انجام دهیددر ادامه شما را به خواندن این مقاله دعوت می کنم

تپق زدن

 راه‌های افزایش اعتماد به نفس:

 

*همیشه در ردیف های جلو بنشیند

* نگاه کردن به چشمان دیگران را تمرین کنید؛

چون احتمالا (عدم نگاه) به دیگران ۲ معنا دارد:

الف: احساس گناه در برابر او

ب: احساس ضعف وناتوانی در برابر او.

* سرعت راه رفتنتان را ۲۵% تندتر کنید، حرکات بدن نتیجه واکنش ذهن است. آدمهای با اعتماد به نفس راه رفتنشان کمی شبیه به دویدن است، انگار به جای مهمی می روند و یا کار مهمی دارند. این تکنیک را بکار ببرید تا نگرش محیط خارجی نسبت به شما تغییر کند.

* پر انرژی حرف بزنید.

*هنگام دست دادن کمی جدی تر باشید.

*در جمع نظر بدهید.

*هنگام دست دادن کمی جدی تر باشید.

*در جمع نظر بدهید.

در نهایت اینکه در حال زندگی کنید و تمرکز روی موفقیت هایی که کسب کرده این داشته باشید .

در پایان شما را به خواندن این مقاله دعوت می کنم .

افزایش اعتماد به نفس

 

 

رفع خجولی و کمرویی

شاید حرف زدن با دیگران خصوصا در جمع، برای‌تان سخت باشد. نگران نباشید. تنها نیستید. افراد زیادی در دنیا از کمرویی رنج می‌برند و در تلاش‌اند تا روش‌هایی برای درمان کمرویی خود پیدا کنند. برای موفقیت در این راه، باید شرایطی را که باعث خجالت و کمرویی‌تان می‌شود بشناسید، دیدگاه و ذهنیت‌تان را در مورد این شرایط تغییر دهید، سپس برای هرکدام از موقعیت هایی که در ان خجول هستید راه حل پیدا کنید و همیشه در آستین داشته باشید! به عنوان مثال من در شروع ارتباط با افراد غریبه و در شرایط جدید خجالت میکشم کاری که می کنم این است که برای موقعیت های جدید خودم را اماده می کنم . مثلاً قرار است فردا به مهمانی بروم که افراد برای من غریبه هستند و در این موقعیت ها من خجالت می کشم که ارتباط را شروع کنم . خب پس برای خودم مکالمه هایی را اماده می کنم که در ان موقعیت استفاده کنم . 

گام اول برای رفع خجولی 

اولین قدم برای غلبه بر کمرویی، پذیرفتن آن است. هر چه بیشتر در مقابل پذیرش کمرویی‌تان (چه آگاهانه، چه ناخودآگاه) مقاومت کنید، زمان بیشتری طول می‌کشد تا بر آن غلبه کنید.

شناسایی موقعیت های کم حرفی و کم رویی

آیا در مقابل مخاطبان خود خجالت می‌کشید؟ آیا در زمان یادگیری مهارتی جدید خجالتی می‌شوید؟ آیا در مواجهه با افرادی که می‌شناسید و تحسین می‌کنید، کمرو می‌شوید؟ آیا از برخورد با غریبه‌ها خجالت می‌کشید؟ فکر کنید و ببینید دقیقا در این موقعیت‌ها چه فکری در سرتان می‌گذرد. چه چیزی باعث شده است تا در این شرایط احساس کمرویی کنید؟

و نکته نهایی مهم این است که خودتان را به چالش بکشید و در موقعیت هایی قرار بگیرید که نیاز است از ناحیه امن خود خارج شوید و کارهایی را انجام دهید که برایتان سخن است .

ادامه مقاله در لینک زیر بخوانید 

رفع خجولی

محصول افزایش اعتماد به نفس

‫۱۱۳ نظرها

    1. سلام دوست عزیز . اولین برداشت هایی که افراد از ما دارند در ارتباطات بسیار مهم است . بخشی از انرژی مثبت ما برمی گردد به افکار ما . برای اینکه انرژی مثبت داشته باشیم باید افکار و باورهای مثبت داشته باشیم ولازمه اینکار تمرکز مثبت است . از طرفی ظاهر ما هم بسیار مهم است لبخند زدن ، تعریف و تمجید از طرف مقابل را برای انتقال انرژی مثبت حتما مد نظر قرار دهید .
      در ادامه خواندن این مقاله را در ارتباط با ارتباط موثر به شما پیشنهاد می کنم.

      http://sokhanesabz.com/%d8%a8%d8%b1%d9%82%d8%b1%d8%a7%d8%b1%d9%8a-%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%b7-%d9%85%d9%88%d8%ab%d8%b1/

      سبز و موثر باشید دوست عزیز

  1. سلام من وقتی در جمع میخوام صحبت کنم نفس کم میاد و یکم تپش قلب و احساس میکنم این بخاطر استرس هست و یا حتی با خودم صحبت میکنم و خودم رو مقابل و یک فرد یا گروه تصور میکنم هم این احساس رو دارم
    میخواستم منو راهنمایی کنید که چطور اینو کنترل کنم البته من لهجه هم دارم که کنترل کردن لهجه هم فکر میکنم باعث استرس من میشه

    1. سلام خدمت شما …خیلی نکته خوبی اشاره کردید شما گفتید که من حتی با خودمم صحبت می کنم و خودم را مقابل جمع می بینم این حس میگیرم این یعنی که تصویر ذهنی خوبی از خودتون ندارید در بحث کنترل ترس از سخنرانی تصویر ذهنی ما از خودمان بسیار اهیمت دارد …پس ابتدا باید روی تصویر ذهنی خودتان کارکنیدیعنی ببینید که عالی و با ااعتماد به نفس صحبت می کنید و….
      در مرحله بعد شما باید خودتان را زیاد در موقعیت های سخنرانی قرار دهید تا این ترس از سخنرانی کاسته شود. و در مورد لهجه هم باید روی کنترل ومدیریت لهجه خود کار کنیدزیرا لهجه داشتن خود روی اثربخشی کلام تاثیر منفی میگذارد.. محصول کنترل لهجه سایت می تواند به شما کمک کند.
      در ادامه لینک محصول کنترل لهجه را برای شما قرار می دهم

      http://sokhanesabz.com/product/%da%a9%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%84-%d9%84%d9%87%d8%ac%d9%87/

      1. با سلام و وقت بخیر.دوست دارم در دوره ی فن بیان و افزایش اعتماد به نفس شرکت کنم .میخواستم بدونم هزینه اش چقدر هست واز کی آغاز میشه ؟؟

  2. سلام
    آیا سایت شما زیر مجموعه سایت بیشتر از یک نفر است یا مستقل از این مجموعه هستید؟

    1. سلام.لطفا میشه در مورد چند راهکار مهم برای افزایش متقاعد سازی دیگران توضیح بدهید.ممنون.

  3. سلام و عرض ادب خدمت خانم فرزانه قهرمانی
    یک پیشنهاد داشتم حتما در زمینه سئو سایتتان کار کنید چون با جست و جو عبارت آموزش سخنرانی و فن بیان سایت شما جز نتایج اول گوگل نیستش

  4. با عرض سلام و خسته نباشید به شما و همکاران محترمتان
    من یک فرد درونگرا هستم و زیاد اهل صحبت کردن نیستم .(بعلت کار زیاد فرصت برای صحبت کردن در محل کارم را ندارم). دوست دارم مانند برونگرایان شاد باشم. مشکلاتی که دارم : ۱-مهارت شوخی کردن با دوستان را چگونه یاد بگیرم ؟ ۲-چگونه جملات بامزه یاد بگیرم ؟ ۳-در محل کار که مشغول به کار می شوم دیگر به اطراف توجهی ندارم . هنگامی که به خانه می آیم اتفاقات روزمره را فراموش می کنم ؟(حدود ده سال است که کار می کنم).
    ممنونم . با تشکر

    1. سلام خدمت شما دوست عزیز ..بهتون تبریک می گم که در پی رشد و ارتقا شغلی و اجتماعی خود هستید . شما اگر تهران هستید شرکت در دوره فن بیان سخنرانی برای شما مناسب است . البته دوره غیرحضوری هم در سایت سخن سبز قسمت محصولات می توانید تهیه کنید که لینک ان را در ادامه قرار می دهیم.

      http://sokhanesabz.com/product/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%b3%d8%ae%d9%86%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c-%d9%81%d9%86-%d8%a8%db%8c%d8%a7%d9%86/

  5. سلام
    ایا کلاس های آموزشی برای رده های سنی مختلف، جداگانه برگزار می شود؟ برای رده سنی کودکان و نوجوانان دوره ها جداگانه هست یا همراه بزرگسالان؟

    1. سلام خدمت شما دوست عزیز ..بله دوره های ما برای بزرگسالان جدا و برای کودک و نوجوان هم جدا برگزار می شود .

  6. سلام حالت چهره من طوریه که همه فکر میکنن کم انرژی و اخمو هستم چکار کنم که این حس بهشون منتقل نشه .خیلی هم ساکت هستم و این باعث شده تو زندگی عقب تر از همسنام باشم

    1. سلام دوست عزیزم اولین قدم برای تغییر برداشتی ..یعنی اینکه می خواهی تغییر کنی و این جای تبریک داره . نکته اول اینه که باید روی تصویر ذهنی خودت کار کنی که خودت یک انسان شاد و پرانرژِی ببینی چون برداشت دیگران تا حدود زیادی به تصویر ذهنی که ما از خودمون داریم گره خورده ..سعی کن حتما برنامه ای برای ورزش کردن داشته باشی چون باعث انرژی بیشتر می شود و سعی کن در رابطه با اتفاقات روزمره اگر فردی همراهت هست صحبت کنی ( اگر هم که فرد خاصی نیست با خودت و مقابل اینه ) با جزئیات این کار کمک می کنه که کم حرفیت تا حد زیادی رفع بشه .. اگر تهران هستید حتما بهتون پیشنهاد می کنم که در دوره فن بیان و سخنرانی شرکت کنید چون در این کلاس تکنیک هایی پرانرژی بودن و بشاش بودن عملی کار می کنیم .و همینطور تمرینات مرتبط با افراد کم حرف .

    1. سلام خدمت شما شروع دوره ۳۱ خرداد ماه هست به مدت ۶ جلسه ۶ هفته پنج شنبه ها

  7. سلام ,
    من آدم درونگرا و خجولی هستم و توانایی برقراری ارتباط معمولی و ساده و گفتگو با دیگران را ندارم به گونه ای که دیگران من رو به غرور و کم محلی کردن متهم میکنند در حالی که اصلا اینطور نیست. در بسیاری از موارد توانایی بیان افکارم رو ندارم این عیب باعث شده که نتونم کار و موقعیت اجتماعی مناسبی پیدا کنم و خانه نشین شدنم مشکل رو دو چندان کرده. علت اصلی این مشکل برخورد غلط خانواده در کودکی با من بوده ولی دنبال مقصر گشتن مشکلی رو حل نمیکنه . به شدت نیاز به تغییر دارم . کدوم دوره میتونه برای من مناسب باشه ؟ در ضمن من اصفهان هستم .

    1. سلام خدمت شما . سمیناری اعتماد به نفس و رفع خجولی در تاریخ جمعه ۸ تیر از ساعت۴ الی ۷ برگزار میشود اگر تونستید در این سمینار حضور پیدا کنید و سوالی داشتید شماره ۰۹۳۹۵۵۹۹۱۸۲ تماس بگیرید دوره فن بیان و اعتماد به نفس هم که شروعش ۳۱ خرداد هست مفید خواهد بود برای شما که در ۶ جلسه سه ساعته برگزار میشود.

  8. با سلام روزتون بخیر
    من شخصی اجتماعی و فعال هستم در انواع کلاس ها و فعالیت های اجتماعی از کودکی تا الان فعالانه شرکت داشتم و مشکلی برای برخورد با افراد ندارم ولی چیزی که احساس میکنم کنترلش دست خودم نیست این که زمانی که اتفاق بدی یا برخورد بدی باهام میشه صدام شروع به لرزیدن میکنه و اشک تو چشمام جمع میشه حتی با اینکه جلو اون شخص کاملا حساب شده رفتار می کنم و میدونم تا اون حد موضوع مهمی نیست که گریه ام بگیره ولی اصلا دست خودم نیست و بغض می کنم به خاطر این موضوع کلاس یوگا هم رفتم ولی فایده ای نداره هر موضوع کوچیکی باعث این مشکل میشه و باعث ضعف من در مقابل افراد شده
    لطفا راهنماییم کنید توی این شرایط باید چیکار کنم

    1. سلام خدمت شما همراه گرامی ….درباره این موضوع که گفتید که وقتی برخورد بدی باشما میشه شما ناراحت میشید و… این کاملا طبیعی است انسان دارای احساس است و مورد تائید قرار نگرفتن و به نوعی عدم پذیرش برای همه دردناک است . اما اگر این مسئله حالت نرمال ندارد و شما با کوچکترین تلنگری ممکنه که حالتون بد بشه این مسئله فرق دارد . فردی که عزت نفس بالا دارد برایش مهم نیست که دیگران تائیدش کنند و دنبال این نیست و وقتی توسط دیگران حتی مورد انتقاد قرار میگیرند می تواند شرایط را کنترل کند و برخود مسلط شود پس توصیه ام به شما این است که روی عزت نفس تون خیلی کار کنید ..عزت نفس یعنی من ارزشمندم صرفنظر از قضاوت و برخورد دیگران با من …محصول افزایش عزت نفس سایت هم می تواند بسیار به شما کمک کند .مرسی از همراهی شما

  9. با سلام وقتتون بخیر
    من درحال حاضر مشغول اجرای چند طرح فرهنگی هستم اما با شخصی که مسئول این نوع کار ها توی حوزه ی اداریه و میدونم فقط می تونم با اون طرحم رو راه بندازم به مشکل برخوردم ایشون شخصیت بسیار فعالی داره و خیلی میتونه افراد رو برعلیه یا به نفع افراد ترغیب کنه
    وقتی با ایشون صحبت می کنم خیلی ادعای نزدیک بودن داره یه جوریکه انگار صادقانه در کنارمه ولی در عمل کارهایی که میکنه کاملا مشخصه که داره به نوعی حرص من رو در میاره.. مثلا جواب تلفن من رو نمیده پیام های تلگرامم رو نمی خونه و هر دفعه هم یه بهونه ای میاره که مثلا نفهیمدم زنگ زدی یا چیز هایی از این دست در صورتی که ایشون هم همیشه انلاینه هم مدام با افراد مختلف تلفنی صحبت میکنه این شخص بسیار سیاست مداره زمانی که با ایشونم از طرز حرف زدنش فکر میکنم همه ی قضاوت های من اشتباه بوده ولی زمانی که باهاش کار دارم دوباره عکس این قضیه بهم ثابت میشه چن باری هم از بین حرفاشون شنیدم که میگفت می خواستم حرص فلانی رو دربیارم پیاماش رو نخوندم و کم محلی بهش کردم ایشون مشکلات خانوادگی زیادی هم داره و چند باری بهم گفت تو واقعا شرایط خیلی عالی داری و یه جوری رفتار می کرد که انگار با من در رقابته
    من به خاطر اینکه واقعا این طرح فرهنگی رو دوست دارم مجبورم با ایشون همکاری کنم و باهاش در تماس باشم ولی کارهایی که میکنه احساس می کنم شخصیتم رو داره خورد میکنه حتی چند باری هم مستقیم بهش گفتم از این رفتارت ناراحت میشم وعذر خواهی کرد ولی هیچ تغییری در رفتارش نداد توی این شرایط باید چیکار کنم

    1. ُسلام دوست عزیز …هیچکس مجبور به انجام کاری نیست، شما بخاطر علاقت به فلان کار فرهنگی تصمیم گرفتید با فلانی همکاری کنید. فلانی هم این اخلاقا رو داره و شما قرار نیست و نمی تونید اون شخص تغییر بدید، فقط می تونید روی انتخاب خودتون بمونید یا از خیرش بگذرید.
      اگه گذشتید که هیچ، اگه موندید دیگه نه ناراحت شید و نه غر بزنید و مسئولیت انتخابتون قبول کنید. باید ببنید که کار چقدر می ارزد . سبک سنگین کنید گاهی کاری که می خواهیم انجام بدیم بهایی دارد که باید بهایش را بپردازیم..
      در نهایت خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می دهیم

      http://sokhanesabz.com/how-communicate-more-effectively/

  10. سلام. ببخشید چند صحبت شخصی با خانوم قهرمانی داشتم. چجور میتونم ارتباط برقرار کنم؟

    1. سلام دوست عزیز ..لطفا به این شماره مواردی که می خواهید مطرح کنید ارسال کنید . انتقال داده خواهد شد و پاسخ برایتان ارسال می شود .
      ۰۹۳۹۵۵۹۹۱۸۲
      خانم اسماعیلی

  11. سلام . اگر ممکن است در این رابطه صحبت کنید که چطور شروع خوبی در سخنرانی داشته باشیم تا اثرگذار باشیم؟

    1. سلام دوست عزیز ..در رابطه با سوال شما برای اینکه شروع خوبی در سخنرانی یا در هر فضایی که قرار است صحبت کنیم داشته باشیم . نکته مهم این است که بتوانیم مخاطب را به این ذهنیت برسانیم که صحبت ما برای شخص مفید است و در انتهای صحبت به هدف خود می رسد . در شروع صحبت می توانیم از داستان شخصی ، سوال ، طنز ، نقل قول ، قول تضمینی استفاده کنیم …
      مقاله مرتبط در سایت هست لینک ان را در ادامه قرار می دهم که بتوانید مطالعه کنید .

      yon.ir/4bxEa

  12. سلام . لطفا در رابطه با اینکه چطور فن بیان خوبی داشته باشیم صحبت کنید .

    1. سلام خدمت شما در رابطه با سوال شما برای اینکه فن بیان خوبی داشته باشیم باید روی تنفس ، صدا و بیان خودمان کار کنیم . تنفس صحیح دیافراگمی ، صدای واضح و پر انرژی و بیان خوب مطالبی است که برای فن بیان خوب باید در موردشان کار کنیم . در محصول چطور فن بیان خوبی داشته باشیم در این رابطه کامل توضیح داده شده است . لینک محصول را برای شما در ادامه قرار خواهیم داد .
      yon.ir/BEuSg

    1. سلام خدمت شما. در خصوص صدای تو دماغی در ابتدا برای اینکه ببینید صدایتان تو دماغی است یا خیر از یک تا ده بشمارید.
      به شش که رسیدید بینی تان را بگیرید ..بعد می شماریم. روی اعداد شش..هفت ..هشت در حالت عادی نباید صدا زیاد تغییر کند. فقط باید روی ۹ صدایتان تغییر کند. کمی تغییر کند عیب ندارد، خیلی نباید تغییر کند..
      این مشکل به این دلیل است که وقتی صدا خیلی زیاد از بینی خارج می شود یا هیچ هوایی از بینی خارج نشود.
      یکی از تمرینات این است که صداهای خوب را بشنویم و از روی آن ها تقلید کنیم.
      پیشنهاد می کنیم کتاب صدای خود را آزاد کنید از راجرز لاو را مطالعه کنید. درصورت نیاز می توانید به گفتار درمانگر نیز مراجعه کنید.

      در نهایت محصول چطور فن بیان خوبی داشته باشیم را به شما پیشنهاد می کنم

      http://sokhanesabz.com/product/%da%86%d8%b7%d9%88%d8%b1-%d9%81%d9%86-%d8%a8%db%8c%d8%a7%d9%86-%d8%ae%d9%88%d8%a8%db%8c-%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa%d9%87-%d8%a8%d8%a7%d8%b4%db%8c%d9%85/

  13. سلام لطفا دررابطه با راهکارهایی که می توان در هنگام شروع سخنرانی مخاطب را میخکوب کرد صحبت کنید .

  14. سلام خدمت شما و اعضای تیم تون ..خدا قوت ..یک سوال مهم بود برام ..هوش هیجانی را چطور می توان عملی افزایش داد و ایا ارتباطی با مهارتهای ارتباطی داره یا نه ؟

    1. سلام دوست عزیز خواندن این مقاله را به شما توصیه می کنیم در حال تولید محصول هوش هیجانی هستیم. اطلاع رسانی خواهد شد

  15. سلام شرایط کد تخفیف چیه؟من بخوام محصولی بخرم ایا کد تخفیف به‌من تعلق میگیره؟

  16. سلام. من سوالی دارم. من چحوری به فرزندانم که بین ۶ تا ۱۲ ساله هستند یاد بدم که به درخواستهایی که باید بگن نه. درست و صحیح نه بگن؟
    اگه‌راهکاری در قالب روش گام به گام هست به من لطف کنید بگید چحوریه. با مثال هم‌اگه بگید ممنون میشم

    1. سلام خدمت شما . در مقاله زیر پیرامون نه گفتن توضیحات خوبی داده شده است. اما نکته مهم این است که ابتدا ما باید روی توسعه شخصی خودمان کار کنیم. چون فرزندان ما کپی برابر اصل ما هستند . و از رفتارهای ما الگوبردرای می کنند.

      https://sokhanesabz.com/?p=610

      محصول عزت نفس و نه گفتن هم برای شما برای اموزش خودتان خوب است

  17. سلام. ایا ابن محصول غیرحضوری فن‌بیان درباره‌ فراز و‌فرود، سرعت، تنالیته راهکار هم میده؟چون من قصد دارم بخرم ولی فقط وفقط درباره همین میخوام بخرم.

    1. سلام دوست عزیز بله فراز و فرود ها، ریتم و لحن هم در اموزش هست اما اموزش ۱۳ ساعت است و این تنها بخشی از اموزش است . فن بیان و سخنوری شمامل پکیجی از اموزشهاست نه فقط این موضوع که لینک محصول را برای شما قرار می دهیم

      https://sokhanesabz.com/?p=2668

  18. من میخواستم با خانوم قهرمانی مستقیم و تلفنی صحبت کنم دررابطه با محصول فن بیانشون هست. ولی باید با خود ایشون صحبت کنم. ایا امکانش هست؟

    1. سلام خدمت شما ساعت ۲ به بعد با این شماره تماس بگیرید
      ۰۹۱۰۲۱۰۰۳۴۴

  19. سلام. من محصول غیرحضوری فن بیان رو خریداری کنم ایا نیازی هست محصول اعتمادبنفس رو هم جداگانه بخرم؟

    1. سلام دوست عزیز ..بله چون این دو محصول که گفتید دو محتوای جداگانه دارد . یکی تمرکز روی بحث فن بیان و محصول اعتماد به نفس هم تمرکز برروی اعتماد به نفس

      محصول اعتماد به نفس

      https://sokhanesabz.com/product/increase-self-confidence/

      محصول فن بیان و سخنرانی غیرحضوری

      https://sokhanesabz.com/?p=2668

  20. سلام خسته نباشید
    مشکل من استرسه تو بحث ساده کنفرانس حتی صحبت با دوستای صمیمی حتی تصورش ک دارم تو ی جمعی صحبت میکنم استرس بهم وارد میشه و خودمم نمیدونم چرا واقعن خیلییی بی دلیل !!نظرم اینه ک بخاطر اعتماد ب نفس خیلی پایینه
    قبلنا بهتر بودم ولی رفته رفته بیشتر میشه و سختتر
    شما فقط کارگاهتون ی شهر خاصه برا ماها ندارین اگه بود حتمن شرکت میکردم ?
    روانشناس میتونه در این زمینه کمکی کنه؟

    1. سلام دوست عزیز … بله ریشه اصلی در عزت نفس و اعتماد به نفس است . دوره های مهارت محور مثل فن بیان و سخنرانی هم که شما باید مقابل جمع هرجلسه صحبت کنید به شما کمک می کند رفته رفته اعتماد به نفس و عزت نفس بیشتری داشته باشید اما پیشنهاد من الان برای شما محصول افزایش عزت نفس و افزایش اعتماد به نفس سایت است که لینک ان را در ادامه قرار می دهم
      لینک محصول افزایش عزت نفس

      https://sokhanesabz.com/?p=736

      لینک محصول افزایش اعتماد به نفس

      https://sokhanesabz.com/product/increase-self-confidence/

      لینک محصول کنترل استرس سخنرانی

      http://sokhanesabz.com/product/managing-public-speaking-anxiety/

    2. سلام توی محصول فن بیان درباره عزت نفس هم توضیح دادید. من میخوام بصورت خیلی ریشه ای روی عزت نفسم کارکنم چه پیشنهادی داربد؟ایا باید محصول عزت نفستون رو هم تهیه کنم؟مطالبش با اونچه که در فن بیان گفته شده فرق داره؟

  21. سلام، وقت بخیر
    من پسر ۲۸ ساله ای هستم که واقعا پسر خاله ام رو دوست دارم و دوست دارم داداش صداش کنم، ولی هر بار که نیت کردم تو دلم داداش صداش کنم، رنگ چهره ام کمی سرخ میشه و خجالت میکشم، البته یه دفعه پشت تلفن بهش گفتم داداش ولی کلا در تماس رو در رو کمی مشکل دارم به نظرتون من باید چه کار کنم، این مشکل چگونه رفع میشه؟ چه طور میتونم دوست داشتنم رو نسبت به دیگران اعلام کنم؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. سلام خدمت شما . در ابتدا به شما تبریک می گم که در پی رشد و تغییر خود هستید . بیان احساسات برای افرادی که عزت نفس پائین دارند ، خجالتی هستند و اعتماد به نفس شان کم است سخت است .
      اما خبر خوب این است که قابل تغییر است . در ابتدا ابراز احساسات تون به افرادی که با انها راحتتر هستید شروع کنید به مرور مهارت لازم برای بیان احساستون را با افراد دیگر هم کسب می کنید. شما باید روی عزت نفس و اعتماد به نفس تون کار کنید لینک محصولات مرتبط را در ادامه قرار می دهیم.

      لینک محصول افزایش عزت نفس
      https://sokhanesabz.com/?p=736

      لینک محصول افزایش اعتماد به نفس
      https://sokhanesabz.com/product/increase-self-confidence/

    2. سلام. روز بخیر
      خانم قهرمانی من کتاب عزت نفس شما رو خوندم فقط یه سوال برام پیش اومده، ایا کسی که عمل زیبایی انجام میده این نشونه عزت نفس پایین هست؟چون نوشتید خودتون رو هرجوری هستید دوست داشته باشید با وجود ضعف

      1. سلام دوست عزیز . اینکه گفته شده خودتون بی قیدو شرط دوست داشته باشید منظور اینه که برای حس خوب به خودتون دنبال اتفاقی خاص نباشید . مثلا اینطور نباشه که من بینی مو عمل کنم اون موقع حسم به خودم خوب بشه . خودم را به عنوان عزیز ترین موجود روی کره زمین دوست دارم حتی با این بینی (مثال)
        این که فردی در پی زیبایی بیشتر باشه به این معنی نیست که عزت نفس پائین داره. گاهی فردی واقعا نیاز به عمل زیبایی داره و عمل زیبایی باعث میشه که حس بهتری نسبت به خودش داشته باشه.

  22. سلام وقت بخیر
    من پسر ۲۸ ساله ای هستم که پسر خالم رو دوست دارم و دلم میخواد داداش صداش کنم، ولی قبل از اینکه بخوام این کلمه رو به زبون بیارم، کمی رنگم سرخ میشه، ولی تا به حال کلا یک بار پشت تلفن بهش داداش گفتم، خیلی وقت ها با هم هستیم، ولی کمی خجالت میکشم بهش بگم داداش، کلا در ابراز احساسات نسبت به کسانی که دوستشان دارم مشکل دارم راه حل چیه؟

  23. سلام تندرست هستید؟ ببخشید من در سخنرانی دهنم خشک می‌شود. آیا راه برای رهایی از این دشواری است که بی‌توانم از شر این دشواری خلاص شوم.

  24. سلام
    خانم قهرمانی در کتاب عزت نفستون گفتید بچه ها‌رو بخاطر کار اشتباهشون تنبیه نکنید چون عزت نفسشون پایین میاد. ولی خب اینجوری که کار اشتباهشون رو تکرار میکنن و کم کم تبدیل به رفتار ثابت میشه. میشه اینو توضیح بدید؟

    1. سلام بله درسته تنبیه عزت نفس بچه ها را کاهش می دهد . تنبیه باعث می شه که کودک شما اسیب پذیر بشه و دیگه به تنبیه ها کم کم توجه نمی کنه و کار خودش می کنه .. اگر دوست دارید که فرزندی با عزت نفس و اعتماد به نفس بالا و مسئولیت پذیر داشته باشید که بتونه احساسات و خشمش را کنترل کنه، تنبیه در این نوع تربیت جایی نداره. به جای این که با ترس و تنبیه کودک مجبور به کاری کنید، باید اخلاقیات و کار درست بهش آموزش بدید. گاهی اشتباهات کودکان از نظر ما مقتضی سن اونهاست . به جای تنبیه بازخورد بدید و به مرور با صحبت و رفتار دوستانه کار درست و کار اشتباه بهشون یاد بدید

  25. ایا این تقویت عزت نفس برای کودکان رو فقط والدین میتونن افزایش بدن یا کودک خودش هم باید تکنیکهای خاصی بکار ببره تا عزت نفسش بیشتر بشه؟مثلا عزت نفس بزرگسالان مجموعه تکنکیهایی هست که از طریق اون میتونن عزت نفس خودشون رو تقویت کنن اما عزت نفس برای کودکان چطور؟ایا از طریق والدین براشون شکل میگیره یا خودشون بازم تکنیک خاصی ذارن

    1. سلام هرچقدر خوداگاهی ما کمتر باشد تاثیر پذیری ما از دیگران بخصوص والدین بیشتر خواهد بود .. کودک به دلیل اگاهی کم بسیار متاثر از دیگران است . بنابراین نقش والدین در سالهای ابتدایی زندگی بسیار مهم است سعی کنید به نکات مثبت شان توجه کنید . تمجید، تشویق ، احترام ، مسئولیت دادن همه و همه باعث تقویت عزت نفس کودک شما خواهد شد

  26. با عرض سلام
    استاد گرامی از شما بسیار بسیار سپاسگذارم
    چهار سوال از خدمت شما دارم
    ۱- آیا شما در موردی خاص برنامه ضبط شده و قابل فروشی دارید که بشه از طریق ایمیل دریافت کرد مثل فن صحبت در جلسه برای معرفی شرکت و خدمات خودم ؟
    ۲- آیا شما دوره فروشندگی حرفه ای و تخصصی در برنامه کاریتون دارید ؟
    ۳- شما چه کتاب و یا مقاله ای را در مورد فن بیان پیشنهاد میکنید؟
    ۴- میتونم از شما راهنمایی در مورد نوشتن نامه های اداری بگیرم؟
    با تشکر و قدردانی فراوان

    1. درود بر شما . دوره فروشندگی فعلا نداریم .
      در مورد فن بیان محصول زیر به شما کمک می کنه . که بعد از تهیه محصول لینک های محصول برای شما ایمیل میشه .
      https://sokhanesabz.com/?p=2257
      در مورد نوشتن نامه های اداری هم در اینترنت سرچ کنید : نوشتن نامه های اداری ، مطالب زیادی موجود است

  27. سلام خانم قهرمانی
    خداقوت. سایت بسیار عالی دارید.ممنون از مطالب مفیدتون.
    یه درخواست داشتم. آیا تستی وجود داره که بتونیم میزان مهارت بازاریابی تلفنیمون رو بسنجیم؟

    1. دوست عزیز ممنونم از شما . خیر . ولی برای بهبود مهارت بازایابی تلفنی تون به شما پیشنهاد می دهم که برای دوستان و اطرافیان تان محصول و خدماتتون را معرفی کنید و از انها بازخورد بگیرید این بازخورد به شما بسیار کمک می کند

  28. باعرض سلام وخسته
    مشکلی که بنده دارم این است از صحبت کردن درجمع ترس شدید (فوبیا)دارم وخیلی مواقع خودرا در شرایط سخنرانی در جمع وصحبت قرار دادم متاسفانه نتوانستم براین عارضه غلبه کنم مطالب سایت حضرتعالی وسایر مطالب مرتبط با موضوع را مطالعه کردم حتی برای تدریس در دانشگاه یا موسسات دیگردرخواست داده ام که بر این ترس غلبه کنم و با اینکه دارای کارشناسی ارشد در رشته مدیریت دولتی دارم دراین حوزه تلاشها با شکست مواجه شده وهمواره پیگیر این موضوع هستیم مثلا جلساتی که در جمع تودیع همکاران بازنشسته (۵۰نفره) باید صحبت کنم هرچند بخودم تلقین می کنم که مشکلی نیست تو میتوانی وقدرت اینکار را داری زمانی که شروع به صحبت میکنم تپش قلب مرا می گیرد وخیلی زود باید صحبت را ودر حد چند کلمه تمام کنم با اینکه احساس میکنم اعتماد وعزت نفسی بالایی دارم ولی وقتی پای سخنرانی وصحبت در جمع می اید همه معادلات بهم می خوردراهکار عملیاتی حضرتعالی برای برون رفت از این مرحله چیست

    1. سلام دوست عزیز برای شما دو راهکار وجود دارد : یک کار کردن با یک مشاور و روانشناس که روی لایه های عمیق شخصیت تون کار می کنند و با جلسات روان درمانی ریشه این مشکل را پیدا می کنند و به شما راهکار می دهند..روش دوم هم این است که شما به گذشته و دلیل این مسئله کار نداشته باشید و تمرینات رفع خجولی را که در واقع انجام دادن کارهایی است که از ان می ترسین( گام به گام و از جمع های کوچک کوچک ) را شروع کنید اگر هم تهران هستید دوره فن بیان و سخنرانی حضوری ما می تواند به شما کمک کند

      https://sokhanesabz.com/product/%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%b3-%d9%81%d9%86-%d8%a8%d9%8a%d8%a7%d9%86-%d9%88-%d8%b3%d8%ae%d9%86%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c/

  29. سلام خسته نباشید من متوجه شدم که خیلی علاقه دارم life coach باشم در ۱۷ سال گذشته تمام اوقات فراغتم صرف مطالعه در مورد مباحث روانشناسی شده بالاخره متوجه شدم کاری که من به دنبالشم مربیگری زندگی هست اما اینکه چه مسیری رو باید طی کنم اطلاع دقیقی ندارم و اینکه آیا این علاقه می تونه برای من درآمد داشته باشه ؟مسیری که به ذهن خودم رسید به ترتیب اول آموزش هست که دقیقا نمی دونم به چه صورت و از کجا چون من شهرستان هستم و دسترسی چندانی به امکانات مراکز استان یا تهران به جز از طریق اینترنت ندارم و دقیقا نمی دونم که یادگیری کدوم شاخه ها می تونه من رو به خواسته اصلیم برسونه به نظرم رسید که خوندن رشته روانشناسی مثبت گرا یادگیری زبان انگلیسی برای دسترسی به منابع خوب داشتن وبلاگ یا سایت برای شروع خوب باشه راستش برنامه من ۸ ساله هست ولی خیلی تعجب کردم که دیدم شما این مسیر رو خیلی سریعتر طی کردین من در حال حاضر خانه دار و دارای فرزند هستم بنابراین خیلی نمی تونم خارج از خونه باشم اما همون طور که گفتم برنامه من آماده شدن برای ۸ سال بعد هست لطف می کنید بفرمایید از کجا شروع کنم و چه مسیری رو طی کنم ؟ممنون

    1. سلام دوست عزیز . زمان را زیاد در نظر گرفتید اگر بتونید مدیریت زمان داشته باشید خیلی زودتر می تونید به هدف تون برسید ..خب ما در دوره هایمان شرکت کننده از سمنان، قم، زنجان ، شاهرود و..داشتیم بنابراین شما هم می تونید در دوره لایف مستری که دقیقا متناسب با خواسته شماست شرکت کنید . این دوره یک روز در هفته است . می تونید مصاحبه تلفنی هم برای شرکت در دوره داشته باشید

      1. متاسفانه شرایط شرکت در این دوره را ندارم امکان دارد از طریق ایمیل شماره تلفن و شماره حساب خود را در اختیارم بگذارید و مشاوره تلفنی داشته باشیم بسیار به این رشته علاقه دارم اما در حال حاضر محدودیت هایی هم دارم تصمیم دارم با راهنمایی شما هر چقدر که امکان داشته باشد مهارت ها و آگاهی و دانش خودم را بالا ببرم تا زمان مناسب که بتوانم عملا کارم را شروع کنم

  30. سلام استاد قهرمانی عزیز
    سوال من اینه که آیا شما کتابهای آلن پیز را درارتباط با زبان بدن قبول دارید.
    من خیلی شنیدم که این کتاب غالب علامات زبان بدن رو اشتباه گفته.. و منبع مناسبی برای یادگیری نیست
    لطفا نظرتون رو بفرمایید

  31. با سلام و خسته نباشید و آرزوی موفقیت بیشتر و روزافزون

    گاهی اوقات دچار حس بی ارزشی نسبت به خودم میشوم و به تبع اون در ابراز احساسات و صحبت کردن دچار مشکل میشوم و گاهی تا چند روز این حالت ادامه دارد.
    یک راهکاری که زمانی که به هر دلیل دچار حس بی ارزشی یا کم ارزشی نسبت به خود میشوم بتوانم سریع خودم رو ریکاوری کنم؟ یا راهکاری که دچار این حالت نشوم؟ البته که روحیه کمال طلبی ندارم ولی خیلی سریع با لغزشی خودم رو سرزنش میکنم. و در نتیجه گاهی تا چند روز خودم را لایق و شایسته اظهار نظر نمیدانم.

    1. سلام دوست عزیز این که شما با کوچکترین خطایی ممکن تا چند روز دچار خود سرزنش گری بشید نیاز به بررسی یک روانکاو دارد، چون این مسئله نیاز به پیدا کردن ریشه ای علت دارد. اگر تمایل داشتید به شماره ۰۹۳۹۵۵۹۹۱۸۲ پیام دهید در تلگرام تا به شما یک روانکاو معرفی کنیم.

  32. سلام و خداقوت خدمت شما استاد گرامی .اگه امکانش هست چندکتاب خوب در حوزه مهارت های فردی معرفی بفرمایید

  33. سلام من خیلی استرسی هستم هروفت در جمعی میخوام صحبتی کنم تپش قلب میگیرم و استرس میاد سراغم یا مثلا با پسر بچه ای حرفم میشه بازهم استرس میگیرم یا اینکه میخوام از حقه خودم دفاع کنم و ١٠٠درصد حق با منه میترس و استرس میگیرن دستام ب شددددت میلرزه مهمترین مشکله من لرزش دست و پامه. لطفا کمک کنید.

    1. سلام و درود بر شما ..خب باید روی عزت نفس و اعتماد به نفس تون کار کنید. سعی کنید در جمع های مختلف شرکت کنید ..سوال بپرسید..نظر بدیدو…و اگر باز هم شرایط تغییر نکرد باید از روانکاو کمک بگیرید کتاب قهرمان عزت نفس هم می تونه بهتون کمک کنه لینک ش قرار می دیم براتون تهیه کنید

      https://sokhanesabz.com/product/self_steem_book/

  34. با عرض سلام احترام
    من خیلی منفی نگر هستم ب خاطر منفی نگر بودم نمیتونم ارتباط کلامی خوبی با اطرافیانم داشته باشم واز این بابت خیلی رنج میبرم خیلی سعی کردم مثبت نگر باشم تا ارتباط خوبی داشته باشم ولی موفق نشدم

    1. سلام و درود متوجه سوال تون نشدم. منفی نگر بودن شما چه تاثیری در ارتباطات کلامی شما می گذاره؟

    1. سلام و درود وارد سبد خرید بشید و محصولات به ترتیب از بالا تا پایین است .در سمت راست جدول سبد خرید علامت ضربدر است ان را بزنید تا محصول مورد نظر از سبد خرید شما حذف شود

  35. سلام ووقت بخیرخانم قهرمانی بنده خیلی کم حرف هستم ووقتی هم پیش دیگران صحبت میکنم ازحرفام ایرادمیگیرندوخیلی عصبانی میشم ونمیدونم چطورباافرادصحبت کنم ازطرفی دست وبالم خیلی خیلی تنگه ویسری ازدوره های شما گرونه وازطرفی درهنگام صحبت کردن نه اطلاعات کافی دارم برای صحبت کردن ونمیدونم چطورصحبت کنم وازکجاشروع کنم لطفاراهنماییم کنید

  36. سلام ووقت بخیرخانم قهرمانی من الان سوال پرسیدم نه سوال دیده شدتوبخش پرسش وپاسخ سایتتون نه جوابی دیدم لطفاراهنماییم کنید

  37. سلام خسته نباشید
    من خیلی اوقات تلفظ س و ش رو اشتباه میکنم خودمونی بگم استان ما لهجه بدی داره ما هم عادت کردیم. چطور باید این مشکلاتو حل کنم؟

    1. درود بر شما لهجه بد نداریم. اولین گام این است که لهجه تون بپذیرید . دومین گام اینه که تلفظ س و ش خودتون با افرادی که لهجه ندارن مقایسه کنید و سعی کنید عینا تقلید کنید و بارها تکرار کنید بعد صدای خودتان را ضبط کنید و گوش کنید ببنید که تغییر کرده یا نه

  38. باسلام و احترام
    متقاضی شرکت در دوره های فن بیان و افزایش اعتماد به نفس هستم. آیا دوره ای در مشهد دارید که امکان شرکت داشته باشم؟

      1. با تشکر از راهنمایی شما.
        در صفحه ثبت نام مبلغ ۶۹۰ هزار نوشته شده در صورتی که شما در ویدئوی معرفی دوره مبلغ را ۵۹۰ هزار اعلام نمودید!!!؟

  39. سلام،میشه به من کمک کنید اعتماد به نفسم افزایش پیدا کنه،الان دانشگاه قبول شدم ولی همش میترسم یه چیزی بگم اشتباه باشه یا کسی منو مسخره کنه،اصلا خیلی به نظر دیگران اهمیت میدم،همچنین خواستگارهای زیادی دارم ولی چون همش کارامو به تعویق میندازم وتمرکز روی یه چیز ندارم همه رو دقه نود انجام میدم،خب من که نمی تونم الان کارای خودمو منظم انجام بدم،چه جوری ازدواج کنم میترسم که به مشکل بخورم،بعدش هم من خودم درس خوندنو خیلی دوست دارم ولی خانوادم میگن درس مهم نیست وقتی یه خواستگار خوب داری ازدواج کن.الا من چه کارکنم که نه درست درس میخونم؟نه دلم راضی میشه که ازدواج کنم؟بیشتر وقتها هم خونه هستم وتوی جمع نمیرم.لطفا کمکم کنید.

    1. درود بر شما این موضوعاتی که گفتید مفصل هست و نیاز به مشاوره دارید این شماره که براتون می گذارم برای گرفتن وقت مشاوره هماهنگ کنید.

      ۰۹۱۹۲۳۷۷۷۰۷ هماهنگی جهت گرفتن وفت از خانم دکتر رضایی

      وقت مشاوره بگیرید چون موضوعات خیلی مهمی مطرح کردید که نیاز به مشاوره دارد

  40. سلام استاد عزیزوقتتون یخیز ،من توان پرداخت و وقت لازم رو ندارم که شرکت کنم ولی دارم طبق کتاب سخنرانی و فن بیان و همچنین ،اسلایدهای فن بیان و سخنرانی رو تهیه کردم از سایتها، دارم پیش میرم و تمرین می کنم علاوه بر مطالعه
    .،به نظرتون چه قدر تمرین کنم نتیجه می گیرم استاد ؟

    1. سلام در بحث یادگیری فن بیان و سخنرانی شاید ۲۰ درصد مربوط به دانش و مطالعه باشه ، ۸۰ درصد باقی مانده مربوط به تمرین که باید در فضای گروهی و با پشتیبان و همراه اموزش باشه که این شرایظ ما دز دوزه انلاین فن بیان و سخنرانی فراهم کردیم که لینکش قرار می دهم

      https://sokhanesabz.com/product/training-public-speaking-online/

  41. سلام وقت خوش
    فرد خجالتی نیستم ولی وقتی وارد یک جمع میشوم نمیدونم بعد از سلام و احوالپرسی چه بگویم و حرفی برای گفتن ندارم
    به نظر شما خانم دکتر مهربان چکار کنم تا این ضع را از خودم دور کنم بنظر خودم مشکل بزرگیه
    با سپاس فراوان و آرزوی موفقیت و سلامتی برای شما و مجموعه تان

    1. درود بر شما فرض کنید رفتید باشگاه ورزشی تا زمانی که بدن شما اماده نباشه چطور می خواهین وزنه بزنید صحبت کردن هم همینطور نیاز به تمرین داره . دوره فن بیان غیر حضوری با بیش از ۲۰۰ تمرین کمک تون می کنه . لینکش ارسال شد

      https://sokhanesabz.com/product/training-public-speaking-online/

  42. سلام.وقت بخیر من میخواستم تو دوره ای فن بیان شرکت کنم می خواستم بدونم هزینه اش چقدر میشه؟

    1. سلام و درود لطفا با شماره های زیر در تماس باشید برای ثبت نام دوره ها

      ۰۲۱۶۵۵۳۵۸۹۴
      ۰۹۳۹۵۵۹۹۱۸۲

  43. سلام
    بنده مشکلم این هست سرعت صحبت کردم خیلی پایین هست و بریده بریده صحبت میکنم راه کاری برای رفع این مشکل دارین و دوره ای که بتونه کمک کننده باشه؟

  44. سلام وقت بخیر
    من ۱۷ سالمه و خجالتی و بدون اعتماد بنفس هستم (و برای آیندم خیلی نگرانم)
    برای رفع خجولی و تقویت روابط اجتماعی کدوم دوره غیر حضوری رو پیشنهاد میدید؟

    1. سلام دوره انلاین فن بیان، سخنرانی و اعتماد به نفس بهتون کمک می کنه برای اطلاع از شرایط دوره به این شماره پیام بدین در واتس آپ یا تلگرام
      ۰۹۳۹۵۵۹۹۱۸۲
      خانم بشیری

  45. با سلام
    در مورد لهجه متاسفانه ایرانیا دیدگاه درستی ندارند و لهجه نشانه اصالت فرد میباشد و نباید حتی در شغل او تاثیر داشته باشه و حتی لزومی نداره که بخواییم کامل کنترلش کنیم ئلی خب متاسفانه بدلیل بی فرهنگی اشخاص مورد تمسخر قرار میگیرند و حتی شده فرد به خاطر لهجه نتونسته شغل مورد علاقشو پیدا کنه واقعا جای تاسف داره

  46. سلام وقت شمابخیر. باتشکر از مطالب مفیدتون? مشکل من اینه که در برابر افرادی که از من از هرلحاظی بالاتر هستند( تیپ و قیافه، رفتار، گفتار، نوع واکنش و…) احساس خودکم بینی میکنم و نمیتونم درست ارتباط برقرار کنم. درصورتی که اگر مخاطب درحد من باشه و یا پایینتر اصلا همچین حسی ندارم و ارتباط موثری برقرار میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آموزش فن بیان و سخنرانی سخن سبز
دریافت فایل صوتی
برای دریافت هدیه ویژه ایمیل خود را وارد کنید