مقالاتسخنرانیفن بيان

آموزش صحبت کردن در جمع – آموزش فن بیان و سخنرانی سخن سبز

آموزش صحبت در جمع

 

سلام بر شما همراهان عزیز در ابتدا به شما تبریک می گم که در حال خواندن این مقاله برای ارتقا مهارتهایتان هستید .مهارت سخنرانی و صحبت کردن در جمع یکی از ابزار های اثرگذاری و مورد نیاز هر شخص است . این مهارت پایه و اساس ارتباطات ، مذاکرات و … است یک سوال اصلا مهمه که ما یاد بگیریم صحبت در جمع ؟ کجا ها به درد ما می خورد ؟ اگر این مهارت را نداشته باشیم چه فرصبتهایی در اینده از دست می دهیم ؟ آموزش صحبت کردن در جمع یکی از مواردی که در کلاس ها و دوره های فن بیانم می دیدم این بود که تعدادی از شرکت کننده ها وقتی مقابل جمع قرار می گرفتند به شدت دچار استرس می شدند و همین باعث می شد که نتوانند ، آنطور که باید صحبت خود را انجام دهند .آیا شما هم از صحبت کردن در جمع می ترسید؟
بر اساس آمار، ترس از صحبت کردن در جمع در بیش از ۷۵ درصد از اجتماع می باشد. بسیاری از بازرگانان، کارآفرینان، بازیگران، دانشجویان، اساتید دانشگاه و حتی سخنرانان حرفه ای هنگام صحبت کردن در جمع دچار اضطراب و ترس می شوند. اما میزان این ترس در میان افراد مختلف متفاوت است. پس اگر از صحبت کردن در جمع می ترسید بدانید که تنها نیستید .در این مقاله قصد دارم درباه آموزش صحبت کردن در جمع ، به نکاتی اشاره کنم .

آموزش صحبت کردن در جمع : خودتان باشید

مهم‌ترین دلیلی که باعث ایجاد استرس و نگرانی ما حین صحبت کردن در جمع می‌شود، این است که بسیاری از ما تلاش می‌کنیم کسی باشیم که نیستیم. در دوره فن بیان یکی از شرکت کننده ها پرسید که چطور می شود همیشه خیلی رسمی صحبت کرد و من در پاسخ گفتم که سعی کنید همیشه خودتان باشید و یک معیاری که در این زمینه به آنها گفتم این بود که اگر یکی از دوستان نزدیک تان در جلسه یا سمینار شما بود ،نگوید این چقدر متفاوت است اینجا و دارد نقش بازی می کند .پس خودتان باشید .

 

این مقاله را بخوانید : چطور جذاب صحبت کنیم ؟

 

آموزش صحبت کردن در جمع : با تسلط بالا و آمادگی کامل باشید

فرض کنید که در سخنرانی تان بسیار استرس دارید و آموزش صحبت کردن در جمع را ندیده اید . وقتی صحبت تان را شروع می کنید یکی از مخاطبان بلند می شود و یک سوال تخصصی و یا حتی چالشی از شما می پرسد، عکس العمل شما چه خواهد بود؟ اگر  به اندازه کافی مسلط باشید و آگاهی کافی نسبت به موضوعتان داشته باشید به راجتی می توانید با کنترب ترس و استرس تان سوال یا ابهام شخص را رفع کنید . وای به روزی که نه تنها استرس صحبت در جمع را دارم بلکه به دلیل نداشتن آمادگی کافی از عهده سوالات نیز بر می نمی آیم و …ادامه مبحث مشخص است . پس قبل از سخنرانی زمان زیادی برای اماه کردن خوئ

 

آموزش صحبت کردن در جمع : تمرکز بر روی متن و محتوای سخنرانی

 

آرامش خود را حفظ کنید و بر روی متن خود تمرکز کنید،  با اعتماد به نفس صحبت کنید تا جذاب تر به نظر برسید، شمرده شمرده و کند صحبت کنید

به شنونده توجه کنید و ارتباط چشمی بگیرید، در صورت لزوم یادداشت بردارید و افکارتان را مرتب کنید و جلوی آینه تمرین کنید تا کاملا مسلط شوید.

 

این مقاله را بخوانید : کنترل استرس سخنرانی

 

آموزش صحبت کردن در جمع : خودتان را عادت بدهید

علت ترس شما از سخنرانی ساده است شما به صحبت کردن در جمع عادت نکرده اید. پس آگاهانه خودتان را در جمع قرار دهید . یک  نکته مهم  که من همیشه به شرکت کننده های دوه می گویم است که از هر فرصتی برا ی صحبت در جمع اماده می کنه .

 

معرفی کتاب

کتاب صحبت در جمع
نوشته: لوری روزاکیس
مترجم: آزیتانجات مهر
نشر: نسل نو اندیش

توضیح مختصری درباره کتاب: در این کتاب شیوه هایی سریع و آسان برای
غلبه بر ترس از سخنرانی در جمع
حرکات حرفه ای و بااعتمادبه نفس
نوشتن متن منسجم و گیرا برای سخنرانی
طبیعی و متقاعدکننده ساختن سخنرانی
دانستن زمان و استفاده از شوخی
کار کردن با مخاطبان سخت گیر
و پاسخگویی ماهرانه به سوالات مخاطبان ، ارائه شده است.

در انتها نیز کتاب خودآموز سخنرانی از آماندا ویکرز را به شما معرفی می کنم این کتاب در حوزه آموزش صحبت کردن در جمع بسیار می تواند به شما کمک کند.

 

آموزش صحبت کردن در جمع – آموزش فن بیان و سخنرانی سخن سبز

نوشته های مشابه

‫۸ نظرها

  1. با سلام
    بسیار خوشحالم که به سایت بسیار مفید شما دسترسی پیدا کردم
    مطالب بسیار زیبا و مفید شما را دیدم. قطعا واقفم که استفاده از سایت زیبایتان برایم فرصتهای بسیار خلق خواهد کرد
    تشکر بسیار

      1. با سلام و تشکر بابت مطالب خوبتون
        من در اینستا خوندم که داستان تغییر در زندگیتون رو درسایت نوشتین اما من هرچی گشتم پیدا نکردم
        ممنون میشم لینکش رو ارسال کنید

  2. سلام من هنوز کتاب شما رو مطالعه نکردم ولی واقعا نیاز دارم به سخنوری تو جمع اگه بتونم این مشکلمو حل کنم یک شیرینی خوب مهمونتون میکنم

  3. با سلام، برای تمرین سخنوری، مطالعه و دانستن یه سری مقدمات لازمه، ولی در ادامه تمرین عملی و پیاده کردن اون اطلاعات هستش که خیلی کمک میکنه، کاش برای این کارگاه عملی می تونستین با ارتباط تصویری یه کمکی بدین. با تشکر

    1. سلام و ادب
      دوره های انلاین و حضوری فن بیان و سخنرانی داریم برای کسب اطلاعات بیشتر با این شماره هماهنگ کنید
      ۰۹۳۹۵۵۹۹۱۸۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آموزش فن بیان و سخنرانی سخن سبز
دریافت فایل صوتی
برای دریافت هدیه ویژه ایمیل خود را وارد کنید