مقالاتفن بيان

دوره جامع و کاربردی فن بیان نوجوانان – افزایش اعتماد به نفس نوجوانان

 فن بیان و افزایش اعتماد به نفس نوجوانان

چند وقت پیش شرکت کنندگان دوره فن بیان و سخنرانی مجموعه می گفتند کاش این مهارت را ازسنین پائین تر یاد گرفته بودیم و آموزش دیده بودیم. در این صورت با بسیاری از این چالش های ارتباطی و صحبت کردن در جمع و … مواجه نمی شدیم. اینجاست که اهمیت مساله فن بیان نوجوانان نمایان می شود.

چقدر شما والدین عزیز تحقیق می کنید که کلاس زبان خوب کجاست؟ مدس آن کی هست؟ چه تصویرسازی از انگلیسی صحبت کردن فرزندتان دارید؟ به همون نسبت به طرز صحبت کردن و اعتماد به نفس آن ها وقت بگذارید و تحقیق کنید چطور می توانید آموزش های لازم در این حوزه را ببینید؟ خوب صحبت کردن و داشتن فن بیان خوب یکی از عوامل موفقیت هست. موفقیتی که شما برای آینده به فرزندانتان هدیه می دهید. کلاس فن بیان و روش خوب صحبت کردن برای فرزندتان ضروری است که بتواند با اطرافیان خود به صورت اثر بخش ارتباط برقرار کنند و اعتماد به نفس  خود را افزایش دهند.  

به نکات زیر در فن بیان نوجوانان توجه کنید

ازتون می خواهم که همین الان به دقت به طرز صحبت کردن بچه هاتون گوش کنید؟ آیا نوجوان شما  هنگام صحبت کردن من من می کنند؟ آیا با ترس صحبت می کند؟ حروف و کلماتشون رو چطور بیان می کند؟ آیا حروف و کلمات را درست ادا می کنند؟ آیا بچه شما از آن دست بچه هایی هستند که تکیه کلام خاصی دارند؟ اصلا فرزند شما دامنه لغات دارند؟ چقدر به این مسائل فکر کردین و برایتان مهم است؟ در ادامه همراه ما باشید تا پاسخ این دغدغه ها را بیابیم.

فن بیان نوجوانان و نقش والدین

خیلی از پدر و مادرها این نکته را مطرح می کنند که نوجوان ما توی خونه خیلی حرف می زنند. حتی گاهی ما ناراضی می شویم. ولی در جمع نمی تواند حرف بزند، می ترسند، یا خجالت می کشند، یا استرس می گیرند، یا اضطراب دارند، یا اصلا اعتماد به نفس ندارند. وقتی کودک به دنیا می آید اعتماد به نفسش بالاست. به این موضوع فکر کنیم که شاید خود ما در کمبود اعتماد به نفس فرزندمان نقش مهمی داشته باشیم. شاید شما خودتان از صحبت کردن در جمع می ترسید. اگه از حالا که فرزندتان سن پایینتری دارد برای رفع این مشکل اقدام نکنید، او به همین شکل رشد می کند و برای همیشه از صحبت کردن در جمع می ترسد. 

نقش پدر و مادر در اعتماد به نفس فرزندان

موضوعی که از برخی والدین شنیده می شود این است که احساس می کنند که اگر نوجوانشان در منزل خوب صحبت کند نیازی به شرکت در این دوره ندارد. ولی یک سوال خیلی مهم این جا مطرح است و آن این است که آیا فرزند ما می تواند در پاسخ به یک سوال که از او پرسیده شود، پاسخ مناسبی بدهد؟ درخواست هایش را مطرح کند و یا جایی که لازم است نه بگوید؟ با اطرافیانش درست ارتباط برقرار می کند؟ اگر این طور نیست حتما باید فرزند ما آموزش ببیند. دوره فن بیان و اعتماد به نفس نوجوان ( نوجوان قهرمان یک دوره بی نظیر برای بالا بردن اعتماد به نفس و بهبود فن بیان نوجوان شما طراحی شده است . 

 

می خواید فرزندنتان در این دوره شرکت کنند؟

 

اطلاعات بیشتر ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

دوره فن بیان نوجوانان

دوره فن بیان و اعتماد به نفس نوجوان قهرمان (فن بیان نوجوانان)

در ادامه یکی از سمینارهای خوب برگزار شده در حوزه فن بیان نوجوانان را که در دزفول برگزار شد را برای شما عزیزان آورده ایم که کلی نکات جذاب در آن وجود داشته که به شما هم پیشنهاد می کنم حتما ادامه این مطلب رو از دست ندین

 

سمینار نوجوان قهرمان در بهمن ماه ۹۷ در شهر دزفول برای نوجوانان و والدین شان برگزار شد .کلاس فن بیان نوجوانانبعد از شروع با شعر همیشگی شروع سمینار

خدایا شروع سخن نام توست    وجودم به هر لحظه آرام توست 

در ابتدا راجع به این صحبت کردیم که ما چطور یک مهارت مثل راه رفتن، یک ورزش خاص را می آموزیم .

جالبه بدونید که خیلی از شرکت کننده ها بعد از گذراندن دوره فن بیان وسخنرانی مجموعه ما این مسئله را عنوان می کنند که کاش زودتر این مهارت ها را داشتیم  چون در این صورت از لحاظ درآمد، روابط و جایگاه اجتماعی بسیار وضعیت بهتری داشتیم. طبیعیه که هر پدر و مادری به فکر ارتقا و موفقیت فرزندانشون (به خصوص در دوران نوجوانی ) هستن. این یکی از مهارت های مهم برای رشد مهارت های کلامی و اعتماد به نفس است که موضوع اصلی سمینار نوجوان قهرمان بود .

در ابتدای سمینار پیرامون مهارت های ارتباطی نوجوانان صحبت شد، و اشاره شد که افرادی که خوب حرف نمی زنند، اعتماد به  نفس ضعیف دارند و در نتیجه ارتباطات ضعیف دارند. این یک چرخه معیوب است که یک جا باید این چرخه معیوب تغییر کند. زمانی که ما در کلاس فن بیان نوجوانان و در دوره آموزشی نوجوان قهرمان روی مهارت های فن بیان و اعتماد به نفس نوجوانان کار می کنیم در حقیقت اتفاقی که می افتد این است که این چرخه معیوب شکل نمی گیرد. بعد از آن، تمرینات عملی نوجوانان در زمینه فن بیان ، مهارت های ارتباطی، سخنوری، رفع خجولی انجام دادند. 

باورهای محدود کننده نوجوانان

در ادامه در مورد باورهای محدود کننده نوجوانان صحبت کردیم از جمله :

  • من زشتم
  • من نمی تونم 
  • بقیه از من باهوشترن
  • من استعدادشو ندارم
  • من دوست داشتنی نیستم 
  • و غیره 

نوجوانی که این باورهای محدود کننده را دارد، نمی تواند خودش را آنطور که باید و شایسته اش هست بپذیرد و دوست داشته باشد. که البته باید بگوییم این نکته موضوع پایه عزت نفس نوجوان را تشکیل می دهد.

نکته ای که به تکرار مشاهده کردم این بوده که والدین همیشه بعد از اینکه این آموزشهارا برای نوجوانان خود دریافت کرده اند گفته اند که :

کاش اینها را زودتر می دانستیم و این مهارتها را خودمان هم زودتر فرا می گرفتیم .

کلاس فن بیان نوجوانان

در ادامه کلاس فن بیان نوجوانان ( دوره نوجوان قهرمان) برای نوجوانان دزفولی برگزار شد.

باید ببینیم به دلیل نداشتن این مهارت ها (فن بیان، سخنوری و اعتماد به نفس) چه خسارت هایی که متحمل شدیم، چه فرصت هایی که از دست داده ایم. ارتباط چشمی نتونستیم برقرار کنیم، پولی که قرض دادیم نتونستیم پس بگیریم. نتوانستیم نه بگیم، ارتباطاتت ضعیفی داریم. استعدادهایمان را  نتوانستیم شکوفا کنیم. چه ایده و حرف هایی که داشتیم و هرگز مطرح نکردیم. چه حرف هایی که می تونستیم بزنیم و نزدیم، چه فرصت هایی که الان در ذهنمان است و از مطرح کردنش می ترسیم و در آینده باز ضرر می کنیم. اگر می شد این ضرر ها را با اعداد ارقام نشان داد دولت ما اولین کاری که می کرد این بود که روی این مسئله سرمایه گذاری کند.

آدم خجول، اعتماد به نفس ضعیف دارد و در نتیجه این رفتارها را انجام می دهد:
تیکباخودش بد می شود
تیکخودش را دائم سرزنش می کند

تیکاحساس حقارت و دشمنی با خود می کند.

این ها را گفتم تا بدانیم که اگر ما روی خودمان کار نکنیم دقیقا این ویژگی ها به کودکان و نوجوانان ما هم منتقل می شود. پس باید روی خودمان کار کنیم و از آموزش این مهارت های مهم به کودکان و نوجوانانمان غافل نشویم. 

کلاس فن بیان نوجوانان

دلایل برگزاری سمینار نوجوان قهرمان و کلاس فن بیان نوجوانان:

احساس نیاز به آموزش، از دوران کودکی ضعف نوجوانان در موضوع فن بیان و اعتماد به نفس افسردگی و گوشه گیری نوجوانان
حس بد نسبت به خود نداشتن ارتباطات خوب  


کلاس فن بیان نوجوانان

آیا نوجوان شما این مهارتها را دارد ؟

دوره رایگان فن بیان و سخنرانی اظهار نظر در جمع

دوره رایگان فن بیان و سخنرانی مطرح کردن خواسته

دوره رایگان فن بیان و سخنرانی دفاع کردن از حق

دوره رایگان فن بیان و سخنرانی اعتماد به نفس و عزت نفس

دوره رایگان فن بیان و سخنرانی هدف و انگیزه کافی

دوره آموزشی فن بیان ، افزایش اعتماد به نفس و رفع خجولی دوره نوجوان قهرمان

دوره فن بیان نوجوانان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آموزش فن بیان و سخنرانی سخن سبز
دریافت فایل صوتی
برای دریافت هدیه ویژه ایمیل خود را وارد کنید