مقالاتمهارتهاي ارتباطي

۱۵ ویژگی افراد کاریزماتیک و جذاب | چطور کاریزماتیک باشیم؟

 

ویژگی افراد کاریزماتیک

سلام بر همراهان پرانرژی و هدفمند من ..امیدوارم که حالتون عالی باشد و هدفهای عالی را هم برای خودتان برگزیده باشید و پیش به سوی اهدافتان حرکت کنید . در این مقاله می خواهم درباره ویژگی افراد کاریزماتیک صحبت کنم و این که کاریزما اساسا چه تعریفی دارد و  ویژگی افراد کاریزماتیک چیست ؟؟

بیایید یک تعریفی از کاریزما و شخصیت کاریزماتیک ارائه بدهیم . زمانی شما کاریزما دارید که اولاً ارتباطات عالی با اطرافیانت داشته باشی و دوماً مهارتهای میان فردی خوبی هم داشته باشی و بتوانی دیگران را تحت تاثیر قرار دهی . که البته خبر خوب این است که ما می توانیم با کسب مهارت به فرد کاریزماتیک تبدیل شویم . از جمله ویژگی افراد کاریزماتیک این است که تعامل خوبی با مردم دارند . در نتیجه شخصیت کاریزماتیک داشتن یکی از ویژگی های رهبران بزرگ است .

پس بریم که این سوالات پاسخ بدهیم که :

ویژگی افراد کاریزماتیک چیست ؟

چطور شخصیت کاریزماتیک داشته باشیم؟

ویژگی افراد کاریزماتیک

۱)ویژگی افراد کاریزماتیک : اعتماد به نفس بالا دارند

افراد کاریزماتیک اعتماد به نفس بالایی دارند یا لااقل وانمود می کنند که فرد با اعتماد به نفسی هستند. اعتماد به نفس داشتن در شرایط و موقعیت های مختلف ، در ارتباطات نفر به نفر ، صحبت مقابل جمع و …یک نکته جالب می خواهم از ویژگی افراد کاریزماتیک بگویم و آن این است که به نه تنها اعتماد به نفس بالایی دارند بلکه کمک می کنند که دیگران هم اعتماد به نفس بالایی کسب کنند و همین عامل باعث می شود که با دیگران رابطه بهتری ایجاد کنند .

 

این مقاله را بخوانید: راههای افزایش اعتماد به نفس

 

۲)یک شخصیت کاریزماتیک مثبت اندیش است

یکی دیگر از ویژگی افراد کاریزماتیک این است که سعی می کنند نکات مثبت اطرافیان و اتفاقات مختلف را ببینند . یک فردی که شخصیت کاریزماتیک دارد توانایی این را دارد که استعدادها و توانایی های اطرافشان را بببنند و آنها را تشویق کنند.

 

۳)کاریزماتیک شدن با تمرین گوش دادن موثر

خب وقتی می گوئیم که افراد کاریزماتیک ارتباطات خوبی با اطرافیانشان دارند پس مسلم است که مهارت  گوش دادن موثر را دارند . محققان در دانشگاه کلورادو دریافته‌اند که گوش دادن موثر می‌تواند از به وجود امدن سوءتفاهم جلوگیری کند و افراد را به بیشتر حرف زدن ترغیب کند. پس یکی از ویژگی افراد کاریزماتیک انتقال توجه و احساس مهم بودن به مخاطبینش است . با تکان دادن سر ، تأئید جملات ، لبخند و ارتباط چشمی به شخص مقابل احساس مهم بودن می دهید و در نتیجه همه روزهای تان عید باشد .

۴)کاریزما داشتن : ارتباط چشمی برقرار می‌کنند

پیام شما جایی منتقل می شود که نگاه تان آن را هدایت می کند ، بنابراین تماس چشمی را فراموش نکنید. تماس چشمی باعث می‌شود هم طرف مقابل روی صحبت‌های شما متمرکز باقی بماند و هم شما روی کلمات و معانی آنها متمرکز باقی بمانید. اگر قرار است سخنرانی کنید، چون مقدرو نیست به همه نگاه کنید بهتر است چند گروه در ذهن خود داشته باشید که در قسمت های مختلف سالن هستند و در حقیقت تماس چشمی خود را با اون گروهها برقرار کنید .

این مقاله را بخوانید: ارتباط موثر با اطرافیان

۵)دوست داشتنی هستند و دیگران را دوست دارند

یکی دیگر از ویژگی افراد کاریزماتیک این است که افراد به شدت دوست دارند به صحبت هایشان توجه کنند ( افراد با ویژگی های کاریزماتیک ، فن بیان خوبی دارند و می توانند توجه مخاطب را به خود جلب و این توجه را نگه دارند ، از زبان بدن باز در مراودات شان استفاده می کنند ) و مهمتر اینکه آنها خودشان هم به صحبت های دیگران توجه می کنند و در حقیقت به افراد حس مهم بودن می دهند ، با انها همدلی می کنند ، و همدلی توانایی است که ما خودمان را دقیقاً در موقعیت آن شخص تصور کردهو  درواقع خودمان را جای شخص بگذاریم و فقط زمانی قادر به انجام این کار خواهیم بود که  از صمیم قلب به آنها اهمیت بدهیم .

کاریزماتیک

۶)اسامی را به ذهن می سپارند

دِیل کارنِگی (Dale Carnegie)، نویسنده‌ی افسانه‌ای‌ و موفقی که به عنوان «آقای کاریزما» معروف است، زمانی گفت: «نام یک فرد برای خودِ او، شیرین‌ترین نام و مهم‌ترین صدا به هر زبانی است». نام،‌ ساده و در عین حال تأثیرگذار است. وقتی برای بار اول بار نام کسی را می‌شنوید، آن را با گفتنِ جملاتی نظیر: «سلام، جناب آقای ….» یا «از آشنایی با شما خوشبختم خانم …» برای او تکرار کنید. هنگام اتمام صحبت نیز از نام فرد استفاده کنید که کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

 

۷)عکس العمل‌های خود را کنترل می‌کنند

افراد کاریزماتیک نه تنها توانایی خوبی در بیان احساسات خود دارند، بلکه می‌توانند در موقعیتهای خاص احساسات خود را بخوبی کنترل کنند. این افراد شاید عصیانی بشوند اما بندرت خشم و عصبانیت خود را نشان می‌دهند.

 

۸)اهل همدلی هستند

همدلی به معنای توانایی درک احساسات و موقعیت دیگران است. زمانیکه با فردی همدلی می‌کنیم، در حقیقت، خود را دقیقا جای وی تصور می‌کنیم.  فرد کاریزماتیک  یک عاشق بی قید و شرط است. او  حقیقتا و از صمیم قلب به احساسات و عواطف دیگران اهمیت می‌دهد و تلاش می‌کند بدون قضاوت خود را به جای آنها گذاشته و احساسات یا موقعیت‌شان را تجربه کند.

 

 

۹)تجزبیات خود را با سایرین به اشتراک می‌گذارند.

یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربفرد افراد کاریزماتیک بیان تجربیات و داستان‌های خود برای دیگران است. افراد کاریزماتیک هیچ ترس و خجالتی از گفتن تجربیات خود ندارند. داستان‌های سرگرم کننده آنها همیشه موجب لذت دیگران می‌شود به گونه‌ای که تا مدتها درباره آن صحبت می‌کنند.

 

کاریزماتیک

۱۰)اهل خطر کردن هستند

افراد کاریزماتیک از شکست نمی‌ترسند و به استقبال خطر می‌روند. یک فرد کاریزماتیک ممکن است هیچ رزمه قوی نداشته باشد، اما برای آگهی شغلی که دوست دارد، درخواست می‌دهد. این افراد اغلب بیشتر از آنچه ما از آنها توقع داریم، بدست می‌آورند.

 

۱۱)عاشق فعالیت‌های اجتماعی هستند

شما هرگز یک فرد کاریزماتیک را تنها درحالی که ساعت‌های زیادی پایِ تلویزیون نشسته است نمی‌بینید! افراد کاریزماتیک بودن در اجتماع و ارتباط برقرار کردن با افراد مختلف را به تنهایی ترجیح می‌دهند. آنها عاشق فعالیت‌های اجتماعی مختلف مانند کلوب‌های اجتماعی، باشگاه یا شرکت در فعالیت‌های گروهی هستند.

 

۱۲)شخصیت هیجان انگیزی دارند

یکی از ویژگی‌های دوست داشتنی افراد کاریزماتیک شور و اشتیاق تمام نشدنی این افراد است. افراد کاریزماتیک هیجان زیادی دارند. فعال و پرانرژی هستند و دوست دارند درباره هرچیزی با مخاطب خود صحبت کنند. هنگام بیرون رفتن با یک فرد کاریزماتیک به هیچ وجه کسل نخواهید شد.

کاریزماتیک

۱۳)با افراد مختلف ارتباط برقرار می‌کنند.

فرد کاریزماتیک با افراد از هر تیپ و شخصیتی که باشند، ارتباط برقرار می‌کنند. این ویژگی موجب می‌شوند تا آنها با انواع گوناگونی از تیپ‌های شخصیتی آشنا شوند و در نتیجه تجربه خوبی برای مواجه شدن در شرایط مختلف بدست آورند.

۱۴)با دانش و به روز هستند

یکی دیگر از ویژگی افراد کاریزماتیک این است که  ارتباطات موثری را با اطرافیانشان برقرار می کنند و برای همین هم به روز هستند و اطلاعات مفید و جدیدی در رابطه با موضوعات مختلف مخصوصاً حیطه های کاری خود دارند .

۱۵)متقاعد کننده های خوبی هستند

افراد داری شخصیت کاریزماتیک می توانند طرفداران خود را تشویق به انجام کاری کنند که خود می خواهند ، به آنها انگیزه دهند و آنها را به سمتی هدایت کنند که مد نظر خودشان است .

این مقاله را بخوانید: اصول متقاعد سازی

 

 

یکی از شاخصه های مهم برای کاریزماتیک بودن داشتن فن بیان مناسب است . یعنی در حقیقت صدا و بیان ما هم یکی از پارامترهای ارتباط بهتر و جذاب بودن است . اگر این مهارت را نداشته باشیم چطور دیگران را با خودمان همراه کنیم مگر می شود ؟ محصول چطور فن بیان خوبی داشته باشیم در این زمینه می تواند بسیار به شما کمک کند که روی فن بیان تان کار کنید. برای تهیه محصول روی عکس زیر کلیک کنید .

اینستاگرام سخن سبز

 

ویژگی افراد کاریزماتیک

 

نوشته های مشابه

‫۳ نظرها

  1. سلام وقت بخیر .امروز یکی از عالی ترین روزهای عمرم خواهد بود .چرا که یکی از معدود افراد کاریز عمرم رو در اینجا دیدم..بسیار خوشحال و خوشوقتم سرکار خانم قهرمانی..نمیدونم ابراز این حال صرفا در اینجا کفایت میکنه یا نه..البته که نمیکمنه نه اینجا و نه هیچ جای دیگه .چنین اتفاقات کم نظیر در عمر ادمها شاید به تعدالد انگشتان دست هم نرسه به همین سبب میگم هیچ جا ..تنها کار و راکشن که بتونه این احساس رو منتقل کنه داشتن یک حال بسیار عالی و سرشار از مهر هست .اونوقت جای هیچ نگرانی نیست چرا که پالس های مثبت ادمها و حتی حیوانات از هزاران فرسنگ فاصله هم راه خودشون رو پیدا خواهند کرد تا برسند و بنشینند به روح و قبل انها..پس اگر احساس کمی گرمای غیر عادی در وجودتان حس کردید تعجب نکنید و سر نخ رفتارتون رو دنبال کنید .بی شک به سرچشمه اون مهر و احساس عالی خواهید رسید ..خیلی نوشتم ببخشید .امیدوارم خسته نشید گه باعث بشه دیدگاه دوستان رو ببندید..شما محشرید..(انچه خوبان همه ….همه چی؟ بگذریم یادم نیومد خوب…اجازه بدید اینطور بگم..یه دونه در دونه ای..ارادتمند(خراسانی)

  2. این عکس کسایی که برای کاریزماتیک گذاشتید جالب بود
    ولی افراد با کاریزماتیک تر هم هستند مثل روزبه بمانی
    محسن چاوشی که بنظرم واقعا کاریزماتیک ترین فرد روی جهانه

    1. سلام عزیزم
      خیلی تو بحث مصداق ها نمیخواهیم بریم
      بیشتر هدف اینکه ویژگی های افراد کاریزماتیک بتونیم بشناسیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آموزش فن بیان و سخنرانی سخن سبز
دریافت فایل صوتی
برای دریافت هدیه ویژه ایمیل خود را وارد کنید