موفقیت هات

مسابقه اول – ترس و استرس سخنرانی

سلام بر شما ..من از سخنرانی در جمع به شدت می ترسیدم ..یعنی طوری بود که شب هایی که قرار بود در اداره مقابل جمع گزارش های کاری را بدهم ،خوابم نمی برد یا همش کابوس این می دیدم که در حال صحبت هستم و اونقدر صحبتم با لرزش صدا و سوتی و تپق پیش می ره که کسی به صحبت هام گوش نمی ده و کلی هم منو مسخره می کنند . تا اینکه یک روز از دست خودم خیلی خیلی عصبانی شدم که چرا فلانی که تحصیلاتش از تو بیشتره اینقدر راحت میاد صحبت می کنه اونوقت تو که تحصیلات بالایی داری …این بود که این عصبانیت از خودم باعث شده که برم و در یک کلاسی ثبت نام کنم دقیقا یادم نیست عنوان دوره چی بود اما من هرجلسه مقابل جمع صحبت کردم ..چشمتون روز بد نبینه همه کلافه می شدن که چرا من ول کن نیستم و از هر فرصتی برای صحبت در جمع استفاده می کنم این طوری شد که کم کم به دیگران هم کمک می کردم و مشوق شون بودم که مقابل جمع با تمام ترسهاشون برن و صحبت کنن.بعد از اون بود که با وجود ترس اما اینبار با آگاهی ، می رفتم و صحبت می کردم ..خودباوری و وارد شدن در ترسها علت موفقیت من بود ..
ممنونم از اینکه خوندید .

 

اما حالا مسابقه این هفته : مسابقه این هفته همین موضوع است ..برای ما بنویسید بهترین راهکار برای کنترل ومدیریت ترس در شما چه بوده و شما از تجربه خود برای ما بنویسید که چه کاری انجام دادید تا دوستان دیگر هم از مطالبی که می نویسید استفاده کنند .

.

 

جایزه نفر اول مسابقه کد  تخفیف ۱۰۰ هزار تومانی برای استفاده از محصولات سایت است .

 

‫۷ نظرها

  1. سلام.امیدوارم حالتون خوب باشه.توی زندگیم،ترس های خیلی زیادی رو داشتم.تا اینکه یکبار یک سخنران حرفه ای،از ما خواست که خودمان را در دل ترس هایمان قرار دهیم.اولش اصلن جالب نبود برام که چرا باید به یکباره اینکار را انجام بدهم ولی مدتی گذشت و با خودم گفتم که چه اشکالی داره اگر اینکار رو بکنم و چرا امتحانش نکنم؟!
    مثال های زیادی هست در مورد این قبیل کارها مثل:گواهی نامه رانندگی،رفتن به بانک و…..
    بعد از اینکه خودم رو تو دل ترس هام بردم،نتایج فوق العاده ای برام داشته و زندگیمو زیباتر از قبل کرده.
    امیدوارم که تونسته باشم به کسی که مدام با ترس هاش مماشات میکنه و سعی نمیکنه از بین ببره اونها رو کمک کرده باشم.ممنون از استاد قهرمانی.
    (امیدوارم که برنده بشم، آخه خیلی دوست دارم از فیلم های آموزشی این استاد عزیز استفاده کنم).

  2. سلام .من هم در گذشته ترس از صحبت کردن در جمع و سخنرانی رو داشتم ولی همیشه سعی میکنم قبل از سخنرانی یک تصویر سازی ذهنی از سخنرانی داشته باشم یعنی قبل از سخنرانی مدام تو ذهنم فکر میکنم که سخنرانی خوبی خواهم داشت و خودم را در حال ارائه ی یک سخنرانی خوب میبینم و واکنش حضار و تشویق هاشون رو تو ذهنم مجسم میکنم و سوالهای احتمالی حضار رو هم پاسخ میدم.این باعث میشه هم اعتاد به نفسم بالاتر بره هم ترسم از سخرانی بریزه. در ضمن قبل از سخنرانی بارها جلوی اینه سخنرانیمو تمرین میکنم.
    امیدوارم که تجربه ی من واستون مفید باشه

    1. عالی بود ممنونم از شما که تجربه ارزشمندتان را در با ما به اشتراک گذاشتید

  3. با سلام.
    من همیشه قبل از چیز سعی میکنم تنها بشینم و با چشمان بسته خودم رو در حال کار یا بحث مورد نظر تصور کنم و از زوایای مختلف و صورتهای متفاوت اون کار رو انجام بدم.ببینم آخر سر کدوم حالت رو خودم می‌پسندم و رفتار بقیه در اون حالت چطور بوده!
    ممنون از استاد قهرمانی

    1. سلام دوست عزیز خیلی خوب بود . دقیقا تصویر سازی ذهنی به شدت به کاهش و کنترل ترس از سخنرانی کمک می کند. ممنونم از شما .

      در ادامه خواندن این مقاله در رابطه با ترس از سخنرانی را به شما توصیه می کنم
      http://sokhanesabz.com/?p=600

  4. سلام و عرض ادب ، تو دوره چند بار ثبت نام کردم ولی مطالب برای ایمیلم ارسال نمیشه. باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آموزش فن بیان و سخنرانی سخن سبز
دریافت فایل صوتی
برای دریافت هدیه ویژه ایمیل خود را وارد کنید